Strona główna
Jakie są korzyści w posiadaniu e-sklepu w branży wystroju wnętrz?

Jakie są korzyści w posiadaniu e-sklepu w branży wystroju wnętrz?

28.04.2023

Jakie są korzyści w posiadaniu e-sklepu w branży wystroju wnętrz?

Jak wynika z raportu Gemius, 75% badanych w Polsce deklaruje kupowanie w polskich e-sklepach. Działasz w branży mebli? Oferujesz artykuły wystroju wnętrz? Jeśli zastanawiasz się nad przejściem ze swoim biznesem do sieci, przeczytaj nasz artykuł. Opisujemy w nim zalety posiadania sklepu internetowego. Sprawdź, jakie są etapy jego powstawania!

Jakie są główne korzyści ze sklepów internetowych?

Prowadzenie sklepu WWW jest tańsze niż stacjonarnego. Łatwiej też w sieci się reklamować. Wystarczą jedynie środki finansowe na stworzenie i funkcjonowanie działalności gospodarczej. Środki finansowe przeznaczysz na hosting, domenę i stworzenie strony WWW. Pamiętaj jednak o standardowych kosztach transportu mebli czy elementów wystroju wnętrz. Jak wynika z raportu „E-Commerce 2022” Gemius, 32% badanych kupuje w sieci meble i artykuły wystroju wnętrz.

Zakupów w Internecie nic nie ogranicza, jeśli chodzi o zasięg. Dlatego Twój towar może dojść nie tylko do klientów w okolicy, ale też z każdego regionu kraju czy zakątku świata. W ten sposób dotrzesz z e-sklepem do szerszego grona odbiorców. Jedna chwila pozwala na robienie zakupów wielu osobom. Nie byłoby to możliwe w stacjonarnym sklepie. Dodatkowo sklep WWW jest otwarty o każdej porze dnia i przez cały tydzień. Klienci mogą robić zakupy, kiedy tylko tego potrzebują. Dochodzi do tego jeszcze brak problemu z parkowaniem czy brak tłumów. Ceny są lepsze, a cały proces zakupów jest wygodniejszy od standardowego.

Dzięki e-biznesowi ograniczysz nakłady finansowe na początku, jak i w następnych latach. Działalność w Internecie kosztuje mniej, gdyż nie trzeba wynajmować lokalu ani wyposażenia. Unikniesz również opłat za media. Lokalizacja w tym przypadku nie ma znaczenia. Zamiast tego wybierz domenę. Zleć stworzenie strony internetowej i reklamę w sieci. Załóż sklep internetowy!

Większa sprzedaż dzięki korzyściom dla klienta

Jak wynika z raportu „E-Commerce 2022” Gemius, 75% internautów kupuje w polskich e-sklepach. Dodatkowe udogodnienia mogą zachęcić Twoich klientów do zrobienia zakupów w sklepie online. Oto następujące przykłady:

  • przesyłka kurierska – za pobraniem,

  • opcja śledzenia paczki,

  • ubezpieczenie – przy wyższej kwocie,

  • wysyłka za granicę,

  • dostarczenie produktu do odbiorcy o odpowiedniej porze dnia.

Do zalet gotowego sklepu internetowego dla klientów zalicza się możliwość przeprowadzenia zakupów przez urządzenia mobilne, szeroka oferta czy oszczędność czasu.

Jak otworzyć e-sklep? Etapy

Od Ciebie zależy, od czego zaczniesz, jeśli chodzi o sklep internetowy. Oto następujące kroki:

  1. wybór towarów – możesz użyć dropshippingu, sprzedawać autorskie meble czy sprowadzać artykuły do magazynu,

  2. formalności – wybór PKD, nabycie kasy fiskalnej, rejestracja jako płatnik VAT,

  3. znalezienie dostawcy,

  4. założenie sklepu internetowego na wybranej platformie,

  5. konfiguracja sklepu – zdecyduj, jakie będą formy dostawy i płatności. Dodaj regulamin. Wybierz szatę graficzną lub szablon,

  6. wybór kanałów sprzedaży – porównywarki cen czy portale aukcyjne.

Grupę odbiorców zbudujesz dzięki takim działaniom jak pozycjonowanie, Google Ads czy grupy na Facebooku. Pamiętaj o potrzebach Twoich klientów i polityce prywatności. Udostępnij im kontakt do siebie oraz historię swojego e-sklepu.